Szkoła Podstawowa nr 2 w Tuszynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp2tuszyn.bipszkola.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Barbara Krawczyk - Podlecka
Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi, sposób kontaktu (numer telefonu lub adres email) oraz adres niedostępnego elementu wraz ze szczegółowym opisem problemu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Zgłaszanie informacji zwrotnych możliwe jest poprzez:
Zgłaszanie informacji oraz przyjęcie takiego zgłoszenia jest możliwe, jeśli w jego treści znajdują się:
Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi, sposób kontaktu (numer telefonu lub adres email) oraz adres niedostępnego elementu wraz ze szczegółowym opisem problemu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Zgłaszanie informacji zwrotnych możliwe jest poprzez:
Zgłaszanie informacji oraz przyjęcie takiego zgłoszenia jest możliwe, jeśli w jego treści znajdują się:
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Utwardzone i oświetlone dojście do budynku. Nie ma możliwości dojazdu do budynku szkoły środkami komunikacji miejskiej. Budynek dwukondygnacyjny, bez windy, dostanie się na piętro jest możliwe za pomocą schodów lub schodołazu czy platformy przyschodowej. Na parterze występują różnice w poziomie wysokości posadzki w obrębie tej samej kondygnacji.
Budynek szkoły ma sześć wejść, w tym dwa główne. Każdym z wejść można dostać się do budynku Szkoły wprost z poziomu terenu. Cztery wejścia dostosowane do osób z niepełnosprawnością i te są również wyjściami ewakuacyjnymi. Przy dwóch głównych wejściach do szkoły znajduje się domofon. Osobami oddelegowanymi do udzielenia informacji przy wejściach są pracownicy obsługi. Drzwi mają prawidłową szerokość. Kolor skrzydła i ościeżnice kontrastują z kolorem posadzki. Drzwi całkowicie przeszklone są oznaczone pasami kontrastowymi na dwóch wysokościach. We wnętrzu budynku, przy wejściu głównym, przy sekretariacie oraz wejściu "żółtym" ustawione są ławki, tak aby osoba słabowidząca mogła poczekać na akomodację wzroku do istniejących warunków. Wejścia są ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły.
Budynek szkoły jest dwukondygnacyjny, nie posiada windy, dostanie się na piętro możliwe jest za pomocą schodów lub schodołazu czy platformy przyschodowej. Na poziomie parteru występują różnice w poziomie wysokości posadzki w obrębie tej samej kondygnacji. Ciągi komunikacyjne mają odpowiednią szerokość. Wszystkie pomieszczenia w szkole są oznaczone w sposób wizualny i dotykowy - wypukły. Układ ścieżek (korytarzy) jest skomplikowany i nieintuicyjny. Na ścianach zamontowano czytelne tablice informacyjne, wypukłe strzałki kierunkowe i oznakowanie pomieszczeń ogólnodostępnych oraz oznakowanie dróg ewakuacyjnych i inne rozwiązania, które pomagają osobom o ograniczonej percepcji w odnalezieniu się w skomplikowanej topografii budynku. W niektórych miejscach występują elementy, przeszkody pojawiające się w strefie ruchu, które mogłyby stanowić zagrożenie dla użytkowników np. słupy w holu. Zostały one zabezpieczone i wyróżnione pasami kontrastującymi. Część elementów wyposażenia jak ławki, pufy, siedziska czy kosze na śmieci znajdują się na trasie wolnej od przeszkód. Wielokątne ławki zostały wyróżnione pasami kontrastującymi. Elementy umieszczone na ścianach, wystające z lica ściany na odległość większą niż dziesięć centymetrów zostały zabezpieczone rurkami oznaczonymi pasami kontrastowymi. Posadzki są równe, antypoślizgowe oraz matowe. Zastosowano pasy w kolorze kontrastowym, aby zapewnić odpowiedni kontrast pomiędzy płaszczyzną pionową a poziomą. Większość korytarzy jest oświetlona światłem dziennym, jedynie w byłym budynku gimnazjum występują korytarze oświetlone wyłącznie światłem sztucznym. Światło na korytarzach jest rozproszone i rozłożone równomiernie. Szerokość korytarzy spełnia standardy, zapewniona jest powierzchnia manewrowa. Wszystkie drzwi do pomieszczeń ogólnodostępnych i drzwi na trasach ewakuacji wyróżniają się na tle otoczenia. Drzwi są łatwe w obsłudze. Klamki przy drzwiach pozwalają na obsługę przy użyciu jednej ręki, bez konieczności ruchu obrotowego nadgarstkiem oraz mocnego chwytania i ściskania. Do szatni w byłym budynku gimnazjum wiedzie chodnik o zgodnym spadku.
Forma schodów, wymiary i zastosowane materiały uwzględniają odpowiednie ich dostosowanie do potrzeb osób z różnymi niepełnosprawnościami. Schody są pełne, bez wystających nosków, zwisów i podcięć. Powierzchnia stopni jest antypoślizgowa i matowa. Pierwszy i ostatni stopień w biegu schodowym został oznaczony kontrastowo, zgodnie ze standardami. Szerokość klatek schodowych jest zmienna. Dostęp do sal rewalidacyjnych, sali SI oraz stołówki został zapewniony poprzez montaż dwóch platform przyschodowych. Szkoła posiada na wyposażeniu schodołaz, między innymi dzięki temu został zapewniony dostęp osób z niepełnosprawnościami do wszystkich kondygnacji w szkole.
Budynek nie posiada wind.
W budynku brak pochylni.
W budynku szkoły dostosowano ciągi komunikacyjne w zakresie dostępu dla osób z niepełnosprawnościami poprzez montaż dwóch platform przyschodowych: na schodach prowadzących do sal rewalidacyjnych i sali SI oraz na schodach prowadzących do stołówki szkolnej.
Na terenie szkoły od ulicy Poniatowskiego 11 znajduje się utwardzony parking dla samochodów. Zostały na nim wyznaczone i oznakowane dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Obok budynku szkoły (przy stadionie miejskim) znajduje się drugi, również utwardzony i oświetlony, parking dla samochodów.
Na poziomie parteru dostępna jest toaleta dla osób z niepełnosprawnością. Na poziomie wyższego parteru przy salach specjalistycznych dostępna jest druga toaleta wraz z łazienką dostosowana dla osób z niepełnosprawnością. Dostęp do niej zapewnia platforma przyschodowa.
Do budynku szkoły można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystentem.
W budynku nie ma możliwości skorzystania z informacji głosowych.
Budynek nie jest wyposażony w pętle indukcyjne, ale pracownik obsługi udzieli wszelkich informacji i służy pomocą w przemieszczeniu się w miejsce docelowe.
W szkole jest dostępny tłumacz języka migowego. Osoba uprawniona, która będzie chciała skorzystać z tłumacza jest zobowiązana zgłosić to do Dyrektora Szkoły – Pani Barbary Krawczyk-Podleckiej lub do Koordynatora do Spraw Dostępności – Pani Agnieszki Nowicz-Chojnackiej, co najmniej na 4 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Świadczenie usługi tłumacza dla osoby uprawnionej jest bezpłatne.
Na ścianach zamontowano wypukłe strzałki kierunkowe oraz oznakowanie pomieszczeń ogólnodostępnych, które pomagają osobom o ograniczonej percepcji wzrokowej w odnalezieniu się w skomplikowanej topografii budynku.
Brak
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa nr 2 im. Władysława Stanisława Reymonta w Tuszynie