Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa nr 2 w Tuszynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp2tuszyn.bipszkola.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Niezgodność z kryteriami sukcesu WCAG 2.1 (poziom A oraz AA): 1.3.1 Informacje i relacje (Poziom A), 1.3.2 Zrozumiała kolejność (Poziom A), 1.4.3 Kontrast (Poziom AA), 1.4.3 Kontrast (Poziom AA), 2.1.1 Klawiatura (Poziom A), 2.4.2 Tytuły stron (Poziom A), 2.4.3 Kolejność fokusa (Poziom A), 2.4.4 Cel linka (Poziom A), 2.5.3 Etykieta w nazwie (Poziom A), 3.2.3 Konsekwentna nawigacja (Poziom AA), 3.3.2 Etykiety lub instrukcje (Poziom A), 4.1.3 Komunikaty o stanie. (powód: Szkolny administrator strony nie ma możliwości dokonania zmian we wskazanych powyżej kryteriach sukcesu. Powyższe uwagi zostały przesłane do działu technicznego głównego administratora strony.)
  • Krytyczne błędy dostępności: Elementy tekstowe mające biały kolor na różowym tle (np. mail i telefon w nagłówku strony) mają kontrast poniżej wymaganego 4,5:1 co czyni je niedostępnymi dla osób słabowidzących. Elementy nietekstowe mające biały kolor na różowym tle (np. przycisk wyszukiwarki) mają kontrast poniżej wymaganego 3:1 co czyni je niedostępnymi dla osób słabowidzących. Pole edycji w wyszukiwarce ma tekst ,,szukaj…”, a label ,,wyszukiwarka” co uniemożliwi obsługę za pomocą głosu. Na stronie głównej menu nawigacyjne występuje w nagłówku strony, a na pozostałych podstronach funkcjonuje jako ukryte menu boczne co utrudni obsługę osobom z niepełnosprawnościami umysłowymi. Na podstronie z wynikami wyszukiwania brak nagłówka informującego, że są to wyniki wyszukiwania dla wpisanej przez nas frazy, brak też tej informacji w tytule strony. Utrudni to obsługę osobom niewidomym. W serwisie znaleziono linki otwierające się w nowym oknie bez informowania o tym użytkownika co utrudni obsługę osobom niewidomym. (powód: Szkolny administrator strony nie ma możliwości dokonania zmian we wskazanych powyżej kryteriach sukcesu. Powyższe uwagi zostały przesłane do działu technicznego głównego administratora strony.)
  • Nie stosujemy formularza kontaktowego, nie komunikujemy się za pomocą przesyłania faksów, nie posiadamy nagrań treści w polskim języku migowym w postaci pliku wideo i nie zapewniamy tłumaczenia online językiem migowym. (powód: Brak zasobów i możliwości technicznych.)

Treści nieobjęte przepisami:

Mapa interaktywna z lokalizacją szkoły.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Barbara Krawczyk - Podlecka

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi, sposób kontaktu (numer telefonu lub adres email) oraz adres niedostępnego elementu wraz ze szczegółowym opisem problemu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Zgłaszanie informacji zwrotnych możliwe jest poprzez:

  • adres e-mail: dyrektor@sp2tuszyn.pl
  • numer telefonu 426143986
  • osobiście w siedzibie Szkoły pod adresem Tuszyn, ulica Poniatowskiego 11.

Zgłaszanie informacji oraz przyjęcie takiego zgłoszenia jest możliwe, jeśli w jego treści znajdują się:

  • imię i nazwisko osoby zgłaszającej,
  • dane kontaktowe osoby zgłaszajacej,
  • szczegółowy opis problemu,
  • linki kierujące do problematycznych elementów.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi, sposób kontaktu (numer telefonu lub adres email) oraz adres niedostępnego elementu wraz ze szczegółowym opisem problemu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Zgłaszanie informacji zwrotnych możliwe jest poprzez:

  • adres e-mail: dyrektor@sp2tuszyn.pl
  • numer telefonu 426143986
  • osobiście w siedzibie Szkoły pod adresem Tuszyn, ulica Poniatowskiego 11.

Zgłaszanie informacji oraz przyjęcie takiego zgłoszenia jest możliwe, jeśli w jego treści znajdują się:

  • imię i nazwisko osoby zgłaszającej,
  • dane kontaktowe osoby zgłaszajacej,
  • szczegółowy opis problemu,
  • linki kierujące do problematycznych elementów.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Utwardzone i oświetlone dojście do budynku. Nie ma możliwości dojazdu do budynku szkoły środkami komunikacji miejskiej. Budynek dwukondygnacyjny, bez windy, dostanie się na piętro jest możliwe za pomocą schodów lub schodołazu czy platformy przyschodowej. Na parterze występują różnice w poziomie wysokości posadzki w obrębie tej samej kondygnacji.

Dostosowanie wejść do budynków

Budynek szkoły ma sześć wejść, w tym dwa główne. Każdym z wejść można dostać się do budynku Szkoły wprost z poziomu terenu. Cztery wejścia dostosowane do osób z niepełnosprawnością i te są również wyjściami ewakuacyjnymi. Przy dwóch głównych wejściach do szkoły znajduje się domofon. Osobami oddelegowanymi do udzielenia informacji przy wejściach są pracownicy obsługi. Drzwi mają prawidłową szerokość. Kolor skrzydła i ościeżnice kontrastują z kolorem posadzki. Drzwi całkowicie przeszklone są oznaczone pasami kontrastowymi na dwóch wysokościach. We wnętrzu budynku, przy wejściu głównym, przy sekretariacie oraz wejściu "żółtym" ustawione są ławki, tak aby osoba słabowidząca mogła poczekać na akomodację wzroku do istniejących warunków. Wejścia są ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły.

Dostosowanie korytarzy

Budynek szkoły jest dwukondygnacyjny, nie posiada windy, dostanie się na piętro możliwe jest za pomocą schodów lub schodołazu czy platformy przyschodowej. Na poziomie parteru występują różnice w poziomie wysokości posadzki w obrębie tej samej kondygnacji. Ciągi komunikacyjne mają odpowiednią szerokość. Wszystkie pomieszczenia w szkole są oznaczone w sposób wizualny i dotykowy - wypukły. Układ ścieżek (korytarzy) jest skomplikowany i nieintuicyjny. Na ścianach zamontowano czytelne tablice informacyjne, wypukłe strzałki kierunkowe i oznakowanie pomieszczeń ogólnodostępnych oraz oznakowanie dróg ewakuacyjnych i inne rozwiązania, które pomagają osobom o ograniczonej percepcji w odnalezieniu się w skomplikowanej topografii budynku. W niektórych miejscach występują elementy, przeszkody pojawiające się w strefie ruchu, które mogłyby stanowić zagrożenie dla użytkowników np. słupy w holu. Zostały one zabezpieczone i wyróżnione pasami kontrastującymi. Część elementów wyposażenia jak ławki, pufy, siedziska czy kosze na śmieci znajdują się na trasie wolnej od przeszkód. Wielokątne ławki zostały wyróżnione pasami kontrastującymi. Elementy umieszczone na ścianach, wystające z lica ściany na odległość większą niż dziesięć centymetrów zostały zabezpieczone rurkami oznaczonymi pasami kontrastowymi. Posadzki są równe, antypoślizgowe oraz matowe. Zastosowano pasy w kolorze kontrastowym, aby zapewnić odpowiedni kontrast pomiędzy płaszczyzną pionową a poziomą. Większość korytarzy jest oświetlona światłem dziennym, jedynie w byłym budynku gimnazjum występują korytarze oświetlone wyłącznie światłem sztucznym. Światło na korytarzach jest rozproszone i rozłożone równomiernie. Szerokość korytarzy spełnia standardy, zapewniona jest powierzchnia manewrowa. Wszystkie drzwi do pomieszczeń ogólnodostępnych i drzwi na trasach ewakuacji wyróżniają się na tle otoczenia. Drzwi są łatwe w obsłudze. Klamki przy drzwiach pozwalają na obsługę przy użyciu jednej ręki, bez konieczności ruchu obrotowego nadgarstkiem oraz mocnego chwytania i ściskania. Do szatni w byłym budynku gimnazjum wiedzie chodnik o zgodnym spadku.

Dostosowanie schodów

Forma schodów, wymiary i zastosowane materiały uwzględniają odpowiednie ich dostosowanie do potrzeb osób z różnymi niepełnosprawnościami. Schody są pełne, bez wystających nosków, zwisów i podcięć. Powierzchnia stopni jest antypoślizgowa i matowa. Pierwszy i ostatni stopień w biegu schodowym został oznaczony kontrastowo, zgodnie ze standardami. Szerokość klatek schodowych jest zmienna. Dostęp do sal rewalidacyjnych, sali SI oraz stołówki został zapewniony poprzez montaż dwóch platform przyschodowych. Szkoła posiada na wyposażeniu schodołaz, między innymi dzięki temu został zapewniony dostęp osób z niepełnosprawnościami do wszystkich kondygnacji w szkole.

Dostosowanie wind

Budynek nie posiada wind.

Dostępność pochylni

W budynku brak pochylni.

Dostępność platform

W budynku szkoły dostosowano ciągi komunikacyjne w zakresie dostępu dla osób z niepełnosprawnościami poprzez montaż dwóch platform przyschodowych: na schodach prowadzących do sal rewalidacyjnych i sali SI oraz na schodach prowadzących do stołówki szkolnej.

Dostosowanie parkingów

Na terenie szkoły od ulicy Poniatowskiego 11 znajduje się utwardzony parking dla samochodów. Zostały na nim wyznaczone i oznakowane dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Obok budynku szkoły (przy stadionie miejskim) znajduje się drugi, również utwardzony i oświetlony, parking dla samochodów.

Dostosowanie toalet

Na poziomie parteru dostępna jest toaleta dla osób z niepełnosprawnością. Na poziomie wyższego parteru przy salach specjalistycznych dostępna jest druga toaleta wraz z łazienką dostosowana dla osób z niepełnosprawnością. Dostęp do niej zapewnia platforma przyschodowa.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku szkoły można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystentem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

W budynku nie ma możliwości skorzystania z informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych

Budynek nie jest wyposażony w pętle indukcyjne, ale pracownik obsługi udzieli wszelkich informacji i służy pomocą w przemieszczeniu się w miejsce docelowe.

Dostępność tłumacza języka migowego

W szkole jest dostępny tłumacz języka migowego. Osoba uprawniona, która będzie chciała skorzystać z tłumacza jest zobowiązana zgłosić to do Dyrektora Szkoły – Pani Barbary Krawczyk-Podleckiej lub do Koordynatora do Spraw Dostępności – Pani Agnieszki Nowicz-Chojnackiej, co najmniej na 4 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Świadczenie usługi tłumacza dla osoby uprawnionej jest bezpłatne.

Dostępność tyflomapy

Na ścianach zamontowano wypukłe strzałki kierunkowe oraz oznakowanie pomieszczeń ogólnodostępnych, które pomagają osobom o ograniczonej percepcji wzrokowej w odnalezieniu się w skomplikowanej topografii budynku.

Dostępność alfabetu brajla

Brak

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 04 kwietnia 2020 12:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Barbara Krawczyk-Podlecka
Ilość wyświetleń: 1739
31 marca 2025 20:33 (Barbara Krawczyk-Podlecka ) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2025 20:31 (Barbara Krawczyk-Podlecka ) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2025 20:31 (Barbara Krawczyk-Podlecka ) - Aktualizacja deklaracji dostępności.